Działalność naukowa

PUBLIKACJE i WYSTĄPIENIA na KONFERENCJACH w latach 2007-2024:

KSIĄŻKA:

Albińska P. (2024). Psychologiczno-medyczne aspekty funkcjonowania dziecka z wrodzoną łamliwością kości oraz jego rodziny. W-wa: Wydawnictwo Borgis.

PUBLIKACJE:

Albińska P. (2022). Scrupulousity – cognitive-behavioural understanding of religious/moral obsessive-compulsive disorder. Psychiatria i Psychologia Kliniczna, 1, 26-39.

Albińska P. (2022). Postawy rodziców wobec dzieci z wrodzoną łamliwością kości. Acta Universitatis Lodziensis Folia Psychologica, 23, 51-71.

Albińska P., Chlebna-Sokół D. i Jakubowska-Pietkiewicz E. (2020) Ocena jakości życia związanej ze stanem zdrowia dzieci i młodzieży z rozpoznaną wrodzoną łamliwością kości, Przegląd Pediatryczny, 1, 65-74.

Michałus I., Nowicka Z., Pietras W., Byrwa A., Albińska P. i Jakubowska-Pietkiewicz E. (2019). Anemia – novel clinically significant finding during intravenous pamidronate thetapy of children diagnosed with osteogenesis imperfecta ICCBH 9TH International conference of children’s bone health Salzburg

Jakubowska-Pietkiewicz E., Porczyński M., Rychłowska E., Albińska P., Woźniak E. i Toporowska-Kowalska E. (2019). Bone mineral density and vitamin D status in children with chronic neurological syndromes – clinical observations ICCBH 9TH International conference of children’s bone health Salzburg

Albińska P., Michałus I. i Chlebna-Sokół D. (2018). Psychospołeczne problemy rodziców na wczesnych etapach diagnostyki i leczenia dzieci z wrodzoną łamliwością kości typu III. Społeczeńśtwo i Rodzina, 2, 115-134.

Jakubowska-Pietkiewicz E., Graff K., Michałus I., Haładaj K., Jelonek E., Adamiecka P., Dziedzic K., Woźniak E., Orzechowska G., Porczyński M., Albińska P i Chlebna-Sokół D. (2017). Analiza wskaźników okołoporodowych i wybranych czynników środowiskowych u dzieci z wrodzoną łamliwością kości. Przeglad Pediatryczny, 3, 10-15.

Rusińska A., Jakubowska-Pietkiewicz E., Michałus I., Beska K., Adamiecka P., Albińska P i Chlebna-Sokół D. (2017). Wrodzona łamliwość kości – charakterystyka kliniczna, densytometryczna i trudności diagnostyczne na podstawie 20 lat doświadczeń kliniki. Przegląd Pediatryczny, 3, 17- 18.

Albińska P. (2015). Zapotrzebowanie na wsparcie społeczne pacjentów z atopową chorobą alergiczną – wystąpienie konferencyjne: Z psychologią po zdrowie. Profilaktyka i promocja zdrowia – mit czy rzeczywistość? Gdańsk

Albińska P. (2014). Psychologiczne aspekty chorób alergicznych: trudności dorosłych pacjentów z astmą oskrzelową i atopowym zapaleniem skóry. Psychiatria i Psychologia Kliniczna 4, 296 – 303.

Albińska P. (2014). Koncepcja siebie a poczucie alienacji dorosłych pacjentów ze zdiagnozowaną alergozą. (w:) L. Szewczyk i A. Kulik (red.). Problemy psychosomatyki okresu rozwojowego i dorosłości. Lublin: Proqurat. s. 115 – 144.

Albińska P. (2014). Koncepcja siebie a poczucie alienacji dorosłych pacjentów ze zdiagnozowaną alergozą (analiza porównawcza). Sztuka Leczenia, Numer SPECJALNY 1-2, 21 – 22.

Albińska K. i Albińska P. (2013). (Nie)gorszy program szkoły? Funkcje słuchowisk radiowych i audiobooków w kształtowaniu kompetencji rynkowych współczesnych użytkowników mediów. (w:) B. Skowronek i E. Rudnicka-Fira (red.) GORSZEnie w językoznawstwie, (glotto)dydaktyce, kulturze, literaturze i mediach. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego. s. 140 – 157.

Albińska P. (2008). Komu talent komu…?: Talenty na rynku pracy – pilnie poszukiwane niejednoznacznie rozumiane. (w:) R. Gerlach; A., Kulpa-Puczyńska i R.Tomaszewska-Lipiec (red.) Wybrane problemy pedagogiki pracy w aspekcie przygotowania do zatrudnienia. s. 190 – 203.

Albińska P. (2008). Zarządzanie wiedzą w organizacji – stały trend czy chwilowa moda? (w:) Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie, 1, 109 -124.
Albińska P. (2007). Problemy życia społecznego i zawodowego osób niedosłyszących i głuchych. (w:) E. Woźnicka (red.) Tożsamość społeczno-kulturowa głuchych. Łódź: PZG. s. 169 – 189.

Albińska P. (2007). Nauczyciel w szkole psychologicznych gier. Wychowanie na co dzień, 6, 22-24.

Albińska P. (2007). Niepełnosprawni na rynku pracy. Przegląd Edukacyjny, 1, 16-18.

Albińska P. (2007). Rodzina jako środowisko kształtujące zainteresowania. Kwartalnik Edukacyjny, 4, 28-37.

Albińska P. (2007). Postawy rodzicielskie a zainteresowania zawodowe. Przegląd Badań Edukacyjnych, 2, 27-41.

Albińska P. (2007). Kiedy nadchodzi starość: pedagogiczna refleksja nad procesem starzenia człowieka. Gerontologia Społeczna, 1, 99-111.

UCZESTNICTWO W SZKOLENIACH w latach 2007-2022:

  • „Nerw błędny – wędrówka przez ciało’ Weź to powięź
  • ‘Praca z wartościami w psychoterapii” Sabina Sadecka
  •  ‘Schema therapy for narcissism’ by Wendy Behary Uczę się ACT
  • ‘Integrative psychotherapy of C-PTSD and dissociative disorders’ by Kathy Steele Uczę się ACT
  • ‘Farmakoterapia czyli co psychoterapeuta o lekach wiedzieć powinien’ Cogito sp. zo.o Warszawa
  •  ‘Living well with physical illness: how ACT can help people adjust to a changed life’ by Ray Owen Uczę się ACT
  • ‘Diagnooza różnicowa otępień’ Centrum Szkoleń i Usług Psychologicznych Akademia Psyche oraz Polskie Towarzystwo Psychologiczne Warszawa
  •  ‘ACT for Tees with heating disorders: symptoms as metaphor’ by Seri Turrell Uczę się ACT
  •  ‘Flexible Exposurein OCD and related problems’ by Patricia Zurita Ona Uczę się ACT
  • ‘Understanding and treatment of self-injury’ by Barent Walsh Uczę się ACT
  •  ‘ACT for Teens with Interpersonal Problems’ by Sheri Turrell Uczę się ACT
  • ‘Terapia metapoznawcza depresji i zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego  II Edycja’ Centrum Terapii i Szkoleń Vita Longa w Warszawie
  • ‘Terapia akceptacji i zaangażowania: implementacja terapii ACT w pracy z traumą psychologiczną, psychozą i zaburzeniami osobowości’ Szkoła Psychoterapii Crescentia Warszawa
  • ‘Zasady stosowania i interpretacji MMPI-2’ Centrum Szkoleń i Usług Psychologicznych Akademia Psyche oraz Polskie Towarzystwo Psychologiczne Warszawa
  • ‘Terapia akceptacji i zaangażowania: relacja w terapii akceptacji i zaangażowania’ Szkoła Psychoterapii Crescentia Warszawa
  • ‘Terapia akceptacji i zaangażowania: wprowadzenie do terapii kontekstualnych i terapii akceptacji i zaangażowania’ Szkoła Psychoterapii Crescentia Warszawa
  • ‘Psychoterapia ofiar wykorzystania seksualnego’ Archidiecezja Łódzka, Fundacja Świętego Józefa Konferencji Episkopatu Polski, Łódź
  • ‚Negocjacje z ciałem – kontrola i spożytkowanie bólu i innych objawów z ciała’ Polski Instytut Ericksonowski
  • ‚Po sztormie nastaje cisza – trauma a proces odzyskiwania wewnętrznej integracji’ Polski Instytut Ericksonowski
  • ‚Stres i trauma we wczesnym dzieciństwie’ Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz Fundacja Gajusz Łódź
  • ‚Rozbity dzban – terapia osób wykorzystanych seksualnie’ Polski Instytut Ericksonowski Łódź
  • ‚Kiedy życie boli, kiedy życie cieszy – psychoterapia depresji’ Polski Instytut Ericksonowski Łódź
  • ‚Roczne Szkolenie w Terapii Poznawczo-Behawioralnej Osób Dorosłych’ Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej Warszawa (certyfikat)
  • ‚Szkolenie doskonalące dla lekarzy pracujących w POZ: Korzyści i zagrożenia związane ze stosowaniem leków psychotropowych oraz Zaburzenia wywołane stresem z objawami somatycznymi + Grupa Balinta’ Instytut Psychosomatyczny, Sekcja Medycyny Psychosomatycznej Polskie Towarzystwo Lekarskie oraz Polskie Stowarzyszenie Balintowskie Warszawa
  • ‚Interwencja kryzysowa – podstawy profesjonalnej praktyki’ Ośrodek Kształcenia Psychologów Klinicznych przy CSK IS UM w Łodzi oraz Grupa Interwencji Psychologicznej i Szkoleń ARCAN Bielsko-Biała
  • ‚Szkolenie dla pracowników projektów domowej rehabilitacji chorych na mukowiscydozę’ Polskie Towarzystwo Walki z Mukowiscydozą Rabka-Zdrój
  • ‚Nie chcę tak żyć – praca z rodziną, w której wystąpiła próba samobójcza’ Polski Instytut Ericksonowski Łódź
  • ‚Psychoterapia poznawczo-behawioralna w pracy z dziećmi i młodzieżą’ Ośrodek Kształcenia Psychologów Klinicznych przy CSK IS UM w Łodzi oraz Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Poza Schematami Warszawa
  • ‚Jak pogłaskać kolczastego jeża – psychoterapia dzieci i młodzieży z objawami psychosomatycznymi’ Polski Instytut Ericksonowski Łódź
  • ‚Rzucone ziarno – metafora i bajka w pracy z dziećmi i rodzinami’ Polski Instytut Ericksonowski Łódź
  • ‚Mądrość mieszkająca w ciele – psychoterapia zaburzeń psychosomatycznych dorosłych’ Polski Instytut Ericksonowski Łódź
  • ‚Wokół psychoterapii – kwalifikowanie pacjentów do terapii’ Centrum Rozwoju i Psychoterapii przy Fundacji Droga do Domu Łódź
  • ‚Bajkoterapia’ BeCreative Warszawa
  • ‚Piękny umysł i jego cień – psychoterapia osób chorujących na schizofrenię’ Polski Instytut Ericksonowski Łódź
  • ‚Zanim dorosnę – diagnoza i podstawy terapii zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży’ Polski Instytut Ericksonowski Łódź
  • Warsztat ‚Relacja lekarz-pacjent’ Uniwersytet Medyczny w Łodzi i Fundacja Alabaster
  • Trening pracy z ciałem – integrujący podejście M. Ericksona i M. Feldenkraisa’ Polski Instytut Ericksonowski Łódź
  • ‚Praca z osobą uzależnioną’ Firma Szkoleniowa SET Łódź
  • ‚Zaburzenia lękowe u dzieci i młodzieży’ Firma Szkoleniowa SET Łódź
  • ‚Assessment Centre – projektowanie i przeprowadzanie ośrodków oceny’ Ernst & Young Academy of Business Sp. z o. o. Poznań
  • ‚Rzecznik prasowy firmy’ Polskie Radio SA – Radiowa Akademia Umiejętności Warszawa

UDZIAŁ W KONFERENCJACH w latach 2007-2022:

  • I Międzynarodowa Konferencja Aby rodzina mogła być razem – rola bliskości rodziny w czasie pobytu dziecka w szpitalu Fundacja Ronalda  McDonalda, Warszawa
  • Aktualne problemy osteologii dziecięcej Sekcja Chorób Metabolicznych KościDzieci i Młodzieży oraz Polskie Towarzystwo Pediatryczne, Łódź
  • III Ogólnopolska Konferencja Naukowa Choroby Rzadkie w XXI wieku. Fundacja Tygiel, Lublin
  • Spotkanie Naukowe Jak skutecznie skrócić drogę od objawu do rozpoznania w wybranych chorobach metabolicznych kości. Regionalne Centrum Chorób Rzadkich i Oddział Łódzki Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego Łódź.
  • III Konferencja Aktualne Problemy Osteologii Dziecięcej – co lekarz pediatra wiedzieć powinien. Fundacja Pomagająca Dzieciom z Chorobami Narządów Ruchu ‚Idziemy Razem’ oraz Oddział Łódzki Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego Łódź.
  • X Sympozjum Naukowe Dziecko Łódzkie: Współczesne Problemy Zdrowotne i Psychospołeczne Dzieci i Młodzieży. Stan Opieki Pediatrycznej w Regionie Łódzkim. Klinika Propedeutyki Pediatrii i Chorób Metabolicznych Kości Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Łodzi, Fundacja Pomagająca Dzieciom z Chorobami Narządów Ruchu ‚Idziemy Razem’ oraz Oddział Łódzki Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego Łódź.
  • II Konferencja Aktualne Problemy Osteologii Dziecięcej. Sekcja Chorób Metabolicznych Dzieci i Młodzieży, Fundacja Pomagająca Dzieciom ‚Idziemy Razem’ oraz Oddział Łódzki Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego Łódź
  • Ogólnopolska Konferencja Pomoc Dzieciom po Traumie. Fundacja Słonie na Balkonie Łódź
  • XXII Ogólnopolska Konferencja Naukowa Psychosomatyka – Aktualne Trendy i Nowe Perspektywy. Sekcja Medycyny Psychosomatycznej Polskiego Towarzystwa Lekarskiego oraz Instytut Psychologii Stosowanej Społecznej Akademii Nauk Łódź
  • X Forum Liderów Organizacji Pacjentów – Światowy Dzień Chorego. Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej Warszawa
  • IX Sympozjum Naukowe Dziecko Łódzkie: Problemy Zdrowotne Dzieci i Młodzieży. Stan Opieki Pediatrycznej w Regionie Łódzkim Klinika Propedeutyki Pediatrii i Chorób Metabolicznych Kości Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Łodzi, Fundacja Pomagająca Dzieciom z Chorobami Narządów Ruchu ‘Idziemy Razem’ oraz Oddział Łódzki Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego Łódź (członek komitetu organizacyjnego – wolontariusz)
  • ‘Z psychologią po zdrowie – Profilaktyka i promocja zdrowia – mit czy rzeczywistość’ Ogólnopolska Konferencja Sekcji Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Uniwersytet Gdański Gdańsk
  • XXI Konferencja Naukowa Konteksty Psychosomatyki Sekcja Medycyny Psychosomatycznej Polskiego Towarzystwa Lekarskiego oraz Katolicki Uniwersytet Lubelski Lublin
  • ‘Gorszenie w językoznawstwie, (glotto)dydaktyce polonistycznej, kulturze, literaturze i mediach’ Międzynarodowa Konferencja Naukowa Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej Kraków
  • ‘Edukacja i praca: konteksty-wyzwania-antynomie’ Międzynarodowa Konferencja Naukowa  Zakład Pedagogiki Pracy Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz Zespół Pedagogiki Pracy Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN Ciechocinek
  • ‘Tożsamość społeczno-kulturowa głuchych’ Międzynarodowa Konferencja Naukowa Polski Związek Głuchych Oddział w Łodzi oraz Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna Łódź
  • Warsztat przy konferencji Konwent HR – Pozyskanie i Utrzymanie Pracowników 2008 ‘Jak skutecznie pozyskać i utrzymać pracowników – czyli od skutecznej rozmowy kwalifikacyjnej do budowy marki.’ Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami Warszawa
  • Warsztat przy konferencji Konwent HR – Wynagrodzenia i Motywacja 2007 ‘Źródła efektywności zawodowej. Co oprócz wynagrodzenia decyduje o tym, że ludzie pracują wydajniej.’ Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami Warszawa
  • Konferencja Marketing, PR i HR. Łamanie dystansu. Dobra współpraca. Miesięcznik ‘Marketing w Praktyce’ Warszawa
  • VI Kongres Kadry 2007 – Ewolucja czy rewolucja – HR w obliczu zmian na runku pracy. Fundacja Obserwatorium Zarządzania Warszawa
  • Warsztat przy konferencji Konwent HR – Talenty i Coaching 2007 ‘Zarządzanie talentami – jak to robić na co dzień?’ Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami Warszawa