Zasady współpracy

Szanowni Państwo,
Standardowo czas trwania spotkania z psychologiem wynosi 50 minut. W przypadku spóźnienia nie przedłuża się czasu spotkania. Spotkania terapeuta-klient odbywają się zazwyczaj z częstotliwością 1 spotkanie w tygodniu. W przypadku zaostrzenia objawów lub w sytuacjach kryzysowych ilość wizyt może ulec zwiększeniu do 2 godzin tygodniowo. Pod koniec terapii dla utrwalenia osiągniętych efektów wspólnej pracy proponuje się spotkania z mniejszą częstotliwością (jedno spotkanie na dwa tygodnie).

Zmiana terminu spotkania jest możliwa w uzasadnionych przypadkach. Powinna być ona jednak dokonywana nie później niż 2 dni (48 godzin)  przed ustalonym terminem. Zasada ta obowiązuje zarówno pacjenta jak i terapeutę. Jeśli spotkanie jest przekładane często lub odwoływane dopiero w umówionym dniu obowiązuje za nie pełna opłata (tak jakby się ono odbyło). Opłata za terapię, jest opłatą za czas i kompetencje terapeuty – który wówczas rezerwując termin dla Państwa nie może poświęcić czasu innej osobie.

Wszelkie informacje uzyskane podczas terapii objęte są tajemnicą zawodową. Osoba z rodziny może uzyskać informację o przebiegu spotkania jedynie za zgodą i w obecności pacjenta. Tajemnica nie obowiązuje pacjenta, który samodzielnie decyduje komu i jakich informacji na temat spotkań z psychologiem chce udzielić.

Praca terapeutyczna podlega superwizji, co oznacza, że przebieg terapii jest konsultowany z superwizorem co ma na względzie dobro pacjenta i zapewnienie najwyższych standardów pracy. Podczas takiej konsultacji dane osobowe pacjenta są chronione (zarówno one jak i łatwo rozpoznawalne fakty z życia  klienta podlegają zmianie, aby zapewnić  pacjentowi całkowitą anonimowość).